2013/02/12

Peanut butter vs "peanut butter"?

Kiedyś pod wpływem impulsu zdrowej żywności postanowiłam zakupić masło orzechowe. Za dawnych czasów jadłam go dość dużo.

Tym razem pokusiłam się o masło "light" Felixa. 
Rzeczywiście ma mniej tłuszczu niż ich tradycyjne masło, lecz nie ma to wpływu na jego niezdrowy charakter.



,
Skład: orzeszki ziemne (73%), suchy syrop glukozowy, olej roślinny, utwardzony tłuszcz roślinny, sól

Utwardzony tłuszcz roślinny - nic innego jak tłuszcz trans wywołujący miażdzycę i inne choroby. Najgorszy z możliwych.
Więcej informacji możecie znaleźć TUTAJ
Na opakowaniu widnieje na dodatek informacja: "Nuts the natural snack". No chyba lepiej zjeść normalnego fistaszka.











Dzisiaj naszła mnie ochota na słodycze. Zamiast do cukierni postanowiłam najpierw iść do sklepu i pobuszować w dziale ze zdrową żywnością. Znalazłam masła! Połowa z nich miała w sobie zaledwie 60% orzechów w składzie (na rzecz czekolady itp.) A miały napisane na etykiecie BIO. Kpina.
Jenak udało się. Znalazłam masło idealne.




Primavika, Masło bez soli i cukru
Skład: orzechy arachidowe (95%), lecytyna sojowa niemodyfikowana genetycznie - emulgator, tłuszcz palmowy, wanilina - aromat.

Jak widać nie jest idealny, ale bez porównania lepszy. Zaledwie 5% śmieci.











Felix vs Primavika

  • smak: niestety Felix smakuje lepiej (może przez niską zawartość soli), Primavika - jakbym jadła orzeszki,
  • konsystencja: Felix - zbite, kremowe, Primavika - papka, widać olej z orzechów w mieszance
  • cena: Felix 9,99, Primavika 12,99 - myślę, że warto dopłacić te 3zł by uniknąć tłuszczów trans





Dodatkowo zdecydowałam się na zakup dżemu bez cukru. Słodzonego sokiem z jabłek!
Kaloryczność 130 kcal/100g, co daje nam 286 kcal na słoik. Pamiętajmy, to zdrowe kalorie.
A zawsze o wiele lepsza będzie kromka grahama z tym cudem niż ciastko!
Cena ~7,99 zł. Myślę jednak, że warto dopłacić w tak słusznej sprawie.



Morał na dziś. Czytajmy etykiety, zawsze!

2 komentarze:

  1. uwielbiam maslo orzechowe i kiedys jadlam te z feliksa ze wzgledu na jego ogolna dostepnosc. teraz przy wiekszych zakupach kupuje inne maslo

    OdpowiedzUsuń
  2. Orzeszki ziemne nie są orzechami - to specyficzna roślina strączkowa. W związku z tym produkt Felixa nie jest masłem orzechowym.

    OdpowiedzUsuń