2013/03/28

Bran cookies.

Uwielbiam płatki owsiane i otręby, które dodaje wszędzie (dosłownie!). W końcu zdecydowałam się upiec moje pierwsze ciasteczka łączące 2 ulubione dodatki. Zmodyfikowałam przepis dziewczyn z Eat your dream (polecam wszystkim wege i nie tylko)


Moje ciasteczka nie są może cudem dla estety, nadrabiają za to smakiem. Nie są zbyt słodkie, jednak zaspokajają nagłą ochotę na słodycze.
Nie obliczałam ich kaloryczności, jednak nawet będąc na diecie redukcyjnej możemy sobie na nie pozwolić.

Co jest w nich takiego genialnego?
Możemy całkowicie zmienić ich smak poprzez zmianę dodatków.


Składniki:
Podstawa
3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1 szklanka mleka
150 g otrąb (dowolnych)
2 łyżki miodu

Dodatki:
szklanka mojej autorskiej mieszanki
(pestki dyni, słonecznik, mieszanka fitness kresto) 
pół szklanki płatków owsianych
50g płatków migdalowych
pół tabliczki gorzkiej czekolady



Wszystko zmieszać razem, czekoladę pokroić w mała kostkę. 
Piec 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Przyznaję, że proporcję robiłam na wyczucie. Porcja starcza na wypełnienie blachy (ok. 12 ciastek średniej wielkości)

Całe przygotowanie zajmuje więc tylko 25 minut.
Od dzisiaj nie kupię już nic słodkiego. Piekąc samemu oszczędzamy pieniądze i wiemy, co jemy;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz