2013/11/27

Fit, bio, eco madness!

W końcu zamówiłam mini paczkę bio wytworów! Dlaczego zwlekałam tak długo? Zbyt bogaty asortyment sklepu;) Chciałam spróbować wszystkiego - niestety jak już pewnie wiecie dobra jakość jedzenia oznacza też niebotyczne kwoty za e.g. 100g bio fig.


1. Jagody Goji (paczka 1kg)
Niezwykle popularne w ostatnim czasie. Zwane 'super owocem'. Wysoka ilość antyoksydantów, pełno witamin. Podobno wzmacniają też kości, podnoszą odporność i dodają energii - wystarczy 15 g dziennie.
Będę dorzucać ją do śniadania w każdej postaci (przeważnie owsianki). Oczywiście niedługo postaram się stworzyć jakieś batony.

Makroskładniki suszonych jagód:
  • 68% węglowodanów 
  • 12% białka 
  • 10% tłuszczy 
  • 10% błonnika 
Jestem pozytywnie zaskoczona. Wysokie białko (jak na owoce) i ile błonnika.


2. Masło orzechowe bez soli i cukru, Primavika
Już było przeze mnie opisywane przy okazji postu o masłach (click).



3. Stewia w proszku 30 g
Skład:  95% glikozydów stewiolowych

Jest to nic innego jak naturalny słodzik w proszku na bazie glikozydów stewiolowych. Stanowi doskonałą alternatywę dla cukru, fruktozy oraz sztucznych słodzików. Produkt o niskim wskaźniku glikemicznym, bezkaloryczny.

Ideał, huh? Pierwsze wrażenia - cholernie słodki. Ciekawe jak spisze się dodany do ciast. Obawiam się też, że łatwo jest przesadzić. Myślę, że 1 płaska łyżeczka jest wystarczająca dla solidnej blachy. We'll see.




4. Przyprawy bez glutaminianu sodu:
via fitness-food.pl

  • Diabelska Posypka, Ten Smak 
Skład: papryka płatki (czerwona, zielona), sól, gorczyca, kminek, cebula, czarny pieprz, marchew, pietruszka natka

Wyrazista, sprawdza się zarówno do mięs jak i do warzyw (świetna z soczewicą i pęczakiem). Jedyny problem to jej 'forma'. Papryki są rozdrobnione, więc równomierne rozprowadzenie przyprawy graniczy z cudem. Dlatego myślę, że najlepiej sprawdzi się przy kotletach. Czy jest diabelska? Nah. Dla szukających wyzwań polecam dosypać papryki ostrej i pieprzu cayenne.





  • 18 ziół Ojca Mateusza, Ten Smak 

via urodaizdrowie.pl
Skład: majeranek, czosnek, cebula, papryka słodka, bazylia, kolendra, pieprz czarny, imbir, gorczyca, kurkuma, lubczyk, kminek, oregano, tymianek, chili, kozieradka, koperek, pietruszka.

Używam zamiast weget i innych kucharków. Jedyny minus to (jak dla mnie) dosyć mocno wyczuwalny kminek,  którego szczerze nienawidzę.










  • Czubrica Zielona, Ten Smak
via fitness-food.pl
Skład: czosnek, pietruszka, sól, bazylia, cebula, imbir, tymianek

Mieszanka przypraw i ziół przeznaczona do przyprawiania surówek i sałatek, świeżych warzyw (pomidory, ogórki). Doskonale komponuje się z białym serem i twarogami. Wzbogaca smak potraw z roślin strączkowych. Bardzo dobrze smakuje z sosami majonezowo-jogurtowymi. 
Według mnie dobrze pasuje do kuchni włoskiej - mocno wyczuwalna bazylia - idealna do makaronów i pesto.




Oczywiście nie obejdzie się bez przepisów związanych z powyższymi cudami. Stay tuned!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz