2014/01/30

Fit recipe #5: Vegan avocado wholemeal brownie








Awokado na widelcu
Ostatnio zaczęłam na nowo liczyć makroskładniki w mojej diecie. Jak (pewnie) wiecie utrzymanie ilości tłuszczu w granicach 50 g/dzień jest bardzo trudne. Stąd mój pomysł na uzupełnienie codziennych posiłków awokado, które zawiera aż 20-30% tłuszczów, w tym w większości nienasyconych kwasów tłuszczowych. Niestety jego smak, a właściwie jego brak jest bardzo odstraszający. Najważniejsza zasada - awokado należy łączyć tylko z wyrazistymi składniki. Używam go też w wersji wytrawnej np. do kaszy z warzywami. Wtedy najważniejsza rolę odgrywają przyprawy.


Healthy to the core


Zawsze chciałam zrobić brownie, jednak przepisy przepełnione masłem, cukrem i czekoladą mnie przerażały. 
Stąd pomysł na zastąpienie tego, co straszne wszystkim, co zdrowe i dobre. 

How to

Zawsze wybieram łatwe i szybkie przepisy. Ten podejrzałam u MakaroniRodzyka, ale nie byłabym sobą, gdybym go nie zmodyfikowała.

Użyłam silikonowej formy o śr. 29 cm (wyszło 8 sporych porcji)
  • 1 awokado (200 g)
  • 3/4 szklanki gorzkiego kakao w proszku
  • 2 szklanki (200 g) mąki pszennej pełnoziarnistej (typ 2500)
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru brązowego/ łyżka miodu/pół łyżeczki stewii
  • 1,5 szklanki wody
  • 50 g szklanki posiekanej gorzkiej czekolady 
Jeśli nie jesteś vegan - można dodać 1 mały jogurt naturalny.

Rozgieść awokado. Czekoladę posiekać. Zmieszać wszystkie składniki w misce (nie oddzielałam od siebie suchych i mokrych), wlać do formy. Piec przez 35 minut w 180ºC. Odstawić do wystygnięcia na jakieś 20-25 min (jeśli pokroimy za wcześnie niestety straci całą estetykę - z czasem twardnieje).

Makroskładniki na blachę 26 cm:





Świetnie komponuje się z pomarańczą/bananem i jagodami goji.

Smacznego! :)



1 komentarz: