2014/01/28

Healthy fast food: SYS


To nie sesja - to wojna

Ze względu na sesję byłam zmuszona zniknąć (na chwilę) z bloga. Oczywiście brak czasu dał się we znaki.
Po słynnej przypadłości "posprzątam wszystko, zjem wszystko, czy jak kto woli upiekę wszystko" okazało się, że do egzaminu zostały 3 dni - oznaczało to nagłe zwrot akcji pt. "dopóki się nie nauczę oleję siłownię, shopping i inne błahostki".

Co za tym idzie skończyły się eksperymenty kulinarne i całodzienne przesiadywanie w kuchni.

Zależało mi więc na czymś, przede wszystkim zdrowym, co nie wymaga pracochłonnych przygotowań. Plan wydawał się być awykonalny, a jednak!

Z pomocą przyszły mi "Dania babci Zosi" (wybacz kochana babciu) firmy SYS. Natknęłam się na nie buszując po półkach ze zdrową żywnością (jak zawsze never ending story) - spróbowałam i od razu zrobiłam zapasy.

Niestety nie są one ogólnodostępne - pełną ofertę znajdziemy w ich sklepie online, a tylko niektóre z nich "Piotrze i Pawle".

Moi faworytem jest krupnik, który naprawdę smakuje jak ten domowy! Jest świetny 'zapychaczem', można go potraktować jak danie główne.

Dlaczego produkty tej marki?
Nazwa jak najbardziej adekwatna - wszystko, co babcine jest dobre i smaczne! Od razu rzuca się w oczy napis "naturalne składniki", który w dzisiejszych czasach widnieje na większości opakowań śmieciowego jedzenia. Oni nie wciskają nam kitu. W swoich produktach polegają na suszonych warzywach - dlatego w żadnym daniu nie znajdziemy ani grama chemii.



Co kryje w sobie urocze opakowanie?
W środku znajdziemy 2 torebki: jedna to zbiór suszonych warzyw, w drugiej są przyprawy (a w tym wypadku także kasza jęczmienna i mleko w proszku)


Składniki:
kasza jęczmienna (min. 45%), warzywa suszone 37% (ziemniak, marchew, cebula, pasternak, seler, czosnek, natka pietruszki, lubczyk), mleko w proszku odtłuszczone, sól, ekstrakt drożdżowy, pieprz czarny


Sposób przygotowania:
Zawartość obu torebek wsypać do 1 litra zimnej wody, zamieszać i zagotować. Dodać 1 łyżkę masła lub oleju. Gotować około 15 minut na małym ogniu, czasem mieszając. TIP: można spokojnie zostawić zupę samą sobie


Producent podpowiada, że można ugotować go też w niewegetariańskiej wersji na 2 skrzydełkach z kurczaka - niestety nigdy tego nie wypróbowałam ze względu na brak czasu.

Oferta zup jest bardzo bogata, jadłam niemal wszystkie. Oto lista tych, które są warte uwagi:

  • zupa z soczewicy - orientalna i wyrazista,
  • pomidorowa z ryżem - smak podobny do koncentratu, ale jest ok,
  • grochowa,
  • botwinka.
Cena takich zup to circa 5 zł. Jedno opakowanie to 1 litr zupy, wg producenta starcza dla 4 osób, natomiast dla mnie jest to porcja dla 1 głodnej lub 2 osób.





Zupy to nie wszystko


Jak wspominałam mają też inne produkty, m. in. :
suszoną włoszczyznę, która zastępuje 1kg (sic!) świeżych warzyw. Wystarczy gotować ją przez 20 minut i mamy gotowy wege bulion:)

Cena: jedynie 2,70 zł

Można ją wykorzystać do past etc., by wzbogacić smak.
Znajdziemy także suszone buraki - świetne do barszczu.


Dla tych, dla których zupa nie jest w stanie zastąpić pełnowartościowego obiadu SYS ma również dania na bazie kaszy gryczanej, jęczmiennej i ryżu. Oczywiście każdy z dodatkiem warzyw (m.in. szpinak, soczewica). Niestety ich nie miałam okazji spróbować, ale w najbliższym czasie zamówię wielką pakę :) Wtedy też je zrecenzuję.


A Wy próbowaliście już dań babci Zosi? 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz