2014/03/01

Fit recipe #9: Ciasteczka proteinowe bez mąki



Wolna sobota zainspirowała mnie do zrobienia ciasteczek. Standardowo nie są to typowe słodkości (pomimo że są słodkie). Dziennie spożywam jednego shake'a proteinowego. Niestety smak odżywki nie należy do najlepszych, stąd wolę ją wpychać do pancakesów/muffinek etc. Przepis ten zaczerpnęłam od Marty z Feed me better. Chociaż wcześniejsze połączenie banana z masłem orzechowym wykorzystywałam już w robieniu batoników. 

Ciasteczką są tak słodkie, że smakują zupełnie jakby zawierały cukier. Nie ma potrzeby dodawania miodu/stewii. Waniliowy smak odżywki niemal znika pod wpływem banana, myślę, że fajnie komponowałaby się z czekoladową.

Składniki na ok. 12 ciastek (zdj poniżej)
2 łyżki masła orzechowego Primavika bez soli i cukru
2 banany
45 g odżywki białkowej (u mnie Trec Whey 100 vanilla sky)
0,5 szklanki płatków owsianych
0,5 szklanki otrębów pszennych


How to?
Banany ugniatamy widelcem, dodajemy masło orzechowe (można je także zblendować dla uzyskania musu). Do masy wsypujemy resztę składników. Dokładnie mieszamy. Masę można odstawić, aby stała się bardziej zwarta (np. do lodówki). Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy porcje wielkości dużej łyżki. Pieczemy w 180 st. przez około 15 minut - radzę obserwować piekarnik;).

Makro dla porcji 12 sztuk:



Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie sprawdziła makro.
Jak widać prezentują się dość przyzwoicie.

Jedno ciasto zawiera 83 kcal.
Białko - 4,54 g
Węgle - 8,89 g
Tłuszcze - 3,36 g

Przykładowe 3 sztuki świetnie spełnią swoje zadanie jako drugie śniadanie, przegryzka pomiędzy posiłkami.

A Wy jakie macie sposoby na zdrowe słodkości? :)

6 komentarzy:

  1. kiedyś robiłam sernik dukana, też bez cukru i mąki, ale za to trzeba było dodać słodzik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smak pewnie nie był jakiś super? :P jakoś nigdy nie próbowałam przepisów z dukana

      Usuń
  2. Wyobrażam sobie smak tych ciastek :) Chociaż powiem Ci szczerze, ze zdecydowanie wolę masło orzechowe z Felixa :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawka- Sante, nie Felix :)

      Usuń
    2. Wybrałam primavikę na podstawie składu, następnym razem wypróbuję sante :D

      Usuń
  3. hmmm pycha i dobrych dlatych co na diecie i cwiczeniach;)

    http://beslimuk.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń