2014/06/26

Crossfit #9: WOD z niespodzianką




Having fun, czyli pocenie i zabawa

Dzisiejszy WOD był inne niż wszystkie dotychczasowe, jak widać urozmaiceniem było 5 podciągnięć co każde 2 minuty, na dźwięk zegara, rzucasz wszystko i biegniesz do drążka, a potem kontynuujesz tam, gdzie skończyłeś. Dlatego im robiło się szybciej tym, wychodziło mniej pull upsów :)

Dzięki trenerowi jest i relacja zdjęciowa! W końcu mniej więcej widać w jakiej jestem formie;)

Po lewej rozpisany z takim ciężarem, z jakim go wykonywałam, koledzy mieli inny - wiadomo. Dlatego dla facetów HCL na obciążeniu 40-45 kg, SDHP na 24 kg. 

HCL - nie chodzi o zmutowany kwas solny, to hang clean, czyli zarzut sztangi na klatkę z pozycji "hang", czyli z pozycji górnej martwego ciągu (próbowałam normalnie opisać, a wyszło jak zwykle), podczas zarzucania robimy pełny przysiad. Jest to technika używana przy większym ciężarze, przy mniejszym stosujemy HPCL, czyli hang power clean - zarzut bez przysiadu. Tu ciężar nie był oczywiście na tyle duży, bym nie dała rady zarzucić go HPCL - chodziło o technikę.

SIT UP - pełne brzuszki, patrz ostatnie zdjęcie

SDHP - Sumo Deadlift High Pullup, czyli martwy ciąg z podciągnięciem sztangi/kettle'a pod brodę, łokcie wysoko. Przy zejściu uginamy nogi. Robiłam z kb 12 kg.

Dlaczego taki "mały" ciężar? 60 powtórzeń tego typu ćwiczeń to naprawdę dużo. Czułam, że mogę dołożyć więcej na sztangę, ale przy kolejnych rundach sił było coraz mniej ;) Nie ma sensu rzucać się na 35 kg, gdy po 2 rundach nie będziecie w stanie zarzucić go na klatę. Całość zajęła mi coś około 10 minut.

Dla tych z Was, które nadal się wahają - proszę Was, nie bójcie się ciężarów!


hang clean @ 25 kg
nie ćwiczę sztuk walki, to tylko wdrapywanie na power band :D

5 komentarzy:

  1. Widać moc:D

    Mi chyba lepiej wychodzi HPCL, z przysiady wydaje mi się jakoś mnie ''stabilny'' ten zarzut:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno na początku jest trudniej z przysiadem, ale jak ogarnie się dobrze wybicie sztangi z ud i "podnoszenie" ramion to jest mega łatwo. Polecam porobić https://www.youtube.com/watch?v=5oG11fZ0TR8 :D

      Usuń
  2. szalona :) fajna sesja zdjęciowa :) jest moc!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę popracować nad techniką tego podciągania Crossfit-owego

    OdpowiedzUsuń