2014/06/10

Fit recipe: Placuszki z cukinii





Oficjalnie nie jestem na redukcji. Ale koniec z cheatami, bo 5 lipca zawody! W międzyczasie jestem właśnie w połowie sesji, dlatego jestem tutaj tak rzadko.

Do meritum - plusem tych prostych placków jest fakt, że świetnie smakują z solą, pieprzem i papryka jak i z biedronkowym dżemem 100% (tańszy niż ten z łowicza, a skład ten sam). Oczywiście są też szybkie w przygotowaniu. Idealna propozycja dla osób, które warzyw zwyczajnie nie lubią - cukinia jest niemal niewyczuwalna w smaku.

Jak widać z plackami zjadłam też 2 jajka na twardo, żeby podbić białko. Czasem jem je z kurczakiem zamiast ryżu/kaszy.

Składniki (porcja ze zdjęcia):
1 jajko 
50 g mąki pszennej pełnoziarnistej (typ 2000)
0,5 szklanki mleka
200 g cukinii

Cukinie zetrzeć na grubych oczkach tarki, dodać jajko, wymieszać. Mąka i mleko wg uznania - ja daję minimum dla uzyskania ciasta naleśnikowego.



Oczywiście dla zainteresowanych makro :)


4 komentarze:

  1. ja robię te placuszki czasem z dodatkiem ziemniorów i marchewki, wyciskam cukinię po starciu bo wypuszcza dużo wody ;) a z mlekiem nie próbowałam nigdy.
    Zazdroszczę takiej organizacji czasu. Też mam sesję i niedługo obronę, do tego praca w weekendy, w rezultacie jem same śmieci, albo od niechcenia ugotuję ryż (albo jeszcze szybciej - kuskus) i wciągam z warzywami na patelnię...

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne, też takie czasami robię, ale przyznaję, że zapomniałam o tym przepisie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam placuszki cukiniowe:D Twoje meegaa wyglądają:) obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio cukinie robiłem na grilu, ale Twoje wyglądają apetyczniej, więc pewnie i je psróbuje

    OdpowiedzUsuń