2014/09/29

Fit recipe: Wegański gulasz z tofu




Jak widać ostro nadrabiam przepisowe zaległości. Dzisiaj znowu wegańska wyżerka tym razem z wędzonym tofu. Uprzedzam pytania - nie stałam się ani wegan ani wege. Ostatnio często stołowałam się w wege barach  - stąd ta inspiracja :)

Składniki (na ok. 3 porcje):
puszka ciecierzycy
duża marchewka
kartonik przecieru pomidorowego
duży por
pół papryki
kostka wędzonego tofu (180 g)
180 g ryżu brązowego

Przyprawy:
18 ziół ojca Mateusza, curry, kurkuma, pieprz cayenne

How to:
Zaczynamy od podsmażenia pora (można dorzucić ząbek czosnku), następnie dodajemy tofu i marchewkę - dusimy na średnim ogniu, żeby zmiękła. Przyprawiamy według uznania - u mnie znów orientalnie. Całość można zalać bulionem warzywnym i zredukować. Potem dorzucamy ciecierzycę i paprykę, a na koniec przecier pomidorowy.

Oczywiście można użyć tradycyjnego tofu - jednak ja jestem fanką zdecydowanego smaku;) Tak prezentują się makro na 1 porcję.


4 komentarze:

  1. takie wegańskie wyżerki to ja uwielbiam :) świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak smakuje wędzone tofu? jeszcze nie próbowałam, a wiem na razie tyle, że naturalne nie przejdzie mi raczej przez gardło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam właśnie podobny gulasz z naturalnym, na szczęście był dobrze doprawiony :P To smakuje jak zwykły, wędzony ser - coś jak oscypek bez soli.

      Usuń
    2. Konieczni spróbuj wędzonego (ja kupuję polsoi), zresztą marynowane też jest pyszne.

      Usuń